Summa sidvisningar

torsdag 25 augusti 2011

Tårtor

Förberedelser pågår för fullt inför söndagen då det är 10-årsjubileum på dotterns förskola och jag har lovat att baka tårta till 150 personer! Förvisso trodde jag nog aldrig att det skulle bli så många när jag tog på mig uppgiften, men att baka tårta är ju så kul att det borde hinnas med trots både sjuka barn och att jag själv har en släng av feber. Hur många tårtor det blir har jag inte bestämt än, men det blir ett antal och alla är olika.

Jag vill inte avslöja än vad det blir för tårtor, utan ni får nöja er med bilder på några tårtor jag gjort vid tidigare tillfällen.


Här är Elsas senaste födelsedagstårta. Då var hon
snäll nog att låta mig utforma tårtan hur jag ville
och då blev det en lutande våningstårta.


Midsommartårta sommaren 2010. En av barnen vi firade med är glutenintollerant, så det blev en glutenfri chokladbotten och vit chokladmousse och jordgubbar på toppen.









När vi ändå är inne på midsommar så kan vi titta på årets tårta som efter önskemål var en traditionell gräddtårta med vaniljgrädde, sylt och jordgubbsgrädde med jordgubbar på toppen.















Förra året hade Elsa discoklas och önskade sig en discotårta som föreställde en discokula, men det var inte det lättaste att få till en tårta som var rund som en boll. Istället blev det en halvrund tårta som Fredrik påstår mest ser ut som Globen. Barnen gillade den i alla fall, och det är viktigast! :)


Ett tag var det bara Hello Kitty som gällde för båda barnen och då bjöd jag på denna tårta. Som tur är börjar Hello Kitty-perioden tyna ut, och det känns skönt. ;)












Moas födelsedagstårta från i år, eller en av dem rättare sagt.











En av Moas doptårtor, det var ett tag sedan nu!














Årets nationaldagstårta.














 Vulkantårta med drake till Elsa på födelsedagen för två år sedan.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, det ska bli riktigt spännande att se resultaten. Ta det lugnt bara så att du inte blir sämre. Stoooor kram !
Ps, njuter av de ljuvliga blommorna varje minut jag är hemma ! / P

Carina sa...

Tack P! Hoppas ni fick en trevlig kväll på din dag! :) Kram

Kanela sa...

Carina, du är ju helt otrolig!!!! Tittade på dina fantasifulla tårtor. Älskar den med draken och vulkanen. Disco-tårtan var rolig med. Ha det jättebra o tack för du delar med dig av dina goda recept!
Lena i Bankeryd

Skicka en kommentar